sâmbătă, 28 februarie 2009

Foto-poveste moscovită - partea a IX-a

Joi, 1 ianuarie 2009ora 17.53 (ora Ucrainei) - Prima zi a Anului Nou, a doua zi în tren

Ieri seară am plecat din Moscova la 21.40. Nu prea am dormit până la vama cu Ucraina, de fapt nu am dormit deloc. Am mancat câte ceva, am băut câte o bere, după care tata s-a culcat iar eu am citit junk-lit-ul meu. Anul Nou m-am prins fumând o ţigară pe coridor şi simţind cum bate vântul prin uşile care se închid relativ la capăt de vagon.

Am reuşit să dorm de la 7.30 dimineaţa până pe la 9.00.

La ora 10.00 am fost în Kiev, unde am petrecut vreo 6 ore. Am mers din nou cu metroul până în centru, după care ne-am plimbat vreo două ore pe Bulevardul Kreskiatik, până la Piaţa Centrală (Centralnî Rînok) şi apoi pe Bulevarul Tarasevşcenko până la Piaţa Victoriei (Ploşciad Pobed), unde s-a desfăşurat Revoluţia Portocalie. Pe drum ne-am oprit la Catedrala cu hramul Sf. Vladimir. A fost soare azi şi un pic de ger. Multă zăpadă, totuşi, în Kiev, o zi superbă. Am făcut ceva poze care au ieşit absolut întcântătoare mare parte din ele.


Statuia lui Lenin







Catedrala cu hramul Sf. Vladimir




Piaţa Victoriei


Coloana cu steaua în cinci colţuri din Piaţa Victoriei



Circul din Kiev


Ne-am întors la gară, după ce am trecut vreo 20 de minute printr-un supermarket de unde am mai făcut câteva cumpărături. O mică pauză la McDonald’s pentru un hamburger şi o cola, cartofi prajiţi şi cafea.






Gara din Kiev



În aşteptarea trenului



Gara din Kiev - interior


După, din nou în tren de pe la ora 16.00. Am mai mâncat câte ceva, am mai stat la taclale cu tata, am descărcat şi ne-am uitat la pozele din Kiev.





Din goana trenului


Şi astea au fost ultimele imagini surprinse pe teritoriu ucrainean. Fără să am pretenţia că sunt nişte capodopere, fotografiile din Ucraina au fost poate cele mai reuşite dintre toate, iar cele din tren sunt printre cele mai dragi mie, deşi nu au nicio noimă. Dar au cumva darul de am mă calma şi de a îmi aminte de senzaţia de linişte pe care o dă privitul pe geam din goana trenului.

P.S. - Trecusem deja în noul an şi cum de atunci nu am mai scris mare lucru deşi îmi promosesem să scriu mai des aici, acum că am terminat serialul rus, promit să postez mai des poveşti şi poze şi să revin pentru o vreme la fotografiile cu margelele mele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu