luni, 16 februarie 2009

Foto-poveste moscovită - partea a VI-a

Duminică, 28 decembrie 2008ora 19.28 (ora Moscovei) – În aşteptarea Anului Nou

Ieri noapte a nins ca în poveşti şi nu prea am putu să dorm, entuziasmată fiind de atâta ninsoare. Cât ar trebui să plătesc pentru a rămâne aici??? Nu mi-ar trebui foarte multe, nu aş cere prea multe de la viaţă, doar o conexiune la net şi mâncare şi un pat şi din când în când o bere sau o vodkă şi câte un pachet de ţigări :)). Şi junk-lit, asta da!!! Cam o carte la două zile, că acum i-am prins gustul şi nu mă pot lăsa.

Azi am fost la Kremlin şi în Piaţa Roşie. Am făcut zeci de poze.

A nins şi a fost cald: 0 /-1 grad, ceea ce pentru Moscova este foarte cald şi pentru mine în ultimul timp însemană cam acelaşi lucru: foarte, foarte cald. A fost una dintre cele mai frumoase zile aici, dar aşa zic în fiecare zi, pentru că fiecare zi e deosebită. Am plecat de la ambasadă pe la 12.00, via Kievskaya, cu troleibuzul, am făcut fotografii în troilebuz.
Podul de Sticlă

Mall Europa văzut de pe un geam murdar de autobuz

Let it snow

Apoi metrou până în Piaţa Roşie, frecat bot câine în Piaţa Roşie (unul de la mijloc) şi apoi ieşit la suprafaţă unde am bântuit vreo două ore prin Magazinul Gum, prin Piaţa Roşie, pe lângă Kremlin, Biserica Vasile Blajunul, Mausoleul lui Lenin.

O bucată de Kremlin de lângă Gum

În magazinul Gum

Bradul din magazinul Gum


"Patina" din magazinul Gum



Biserica Vasile Blajinul


Turnul Spasky


In faţă la Mausoleul lui Lenin


Prin Piaţa Roşie şi...rece :P

Am aruncat monede în faţă la biserică, potrivit taradiţiei. Mi-am pus două dorinţe: una profesională şi una personală, dar...shhhh, nu spun ce, pentru că nu se îndeplinesc dacă spun. Oricum totul e legat de schimbare, de anul care vine. Mi-am cumpărat un glob cu Kremlinul în care ninge dacă îl întroci pe dos şi dacă apeşi pe un buton cântă o melodie care seamnă mai mult cu Lambada decât cu Kazaciojul şi care are două spaţii pentru pixuri (bine, ştiu...e un pic kitch, adică e foarte kitsh, dar azi am fost in the mood for kitch) . Ne-am plimbat apoi până la Piaţa Puşkin, pe Tvreskaya, şi am trecut câteva secunde şi prin cel mai scump magazin din Moscova: Eliseevski, prin faţa primăriei şi a statuii lui Iuri Dolgoruky (Back in 10 min. for bath).

Primăria Moscovei

Statuia lui Iuri Dolgoruky din faţa primăriei

Statuia lui Iuri Dolgoruky - detaliu

Piaţa Puşkin - locul de miting al opoziţiei lui Putin, conduse de Garri Kasparov (cu vreo săptămână înainte de vizita mea o mică "bumbăceală" a manifestanţilor a ţinut prima pagină...a altor ziare decât cele de la Moscova)

Ora 20.04 – Un duş rapid şi spălat un pic părul, pentru că din cauza noii căciuli stă cam plioştit, dar nah...baba suferă la frumuseţe şi mai ales la frig :P. Mai sunt mai puţin de trei zile în Moscova. Nu îmi vine să cred unde a fugit atâta timp. Trebuie să recunosc că mi-e un pic dor de agitaţia din redacţie şi mai ales de Rudotel. Mi-e dor de câţiva oameni, dar oricum pe motanul meu l-aş pune pe primul loc în faţa lor. Mi-e vag dor de apartamentul meu.

Să mă duc acasă cu gândul că am să evadez în primăvară de acolo? Tata are noi planuri. Astă seară a zis ceva de o călătorie în Israel, după ce acum câteva zile am vorbit de Kazahstan şi Uzbekistan. Ştiu că sunt doar vise, dar cine ne împiedică să visam câteodată?

De la Piaţa Puşkin, din nou metrou şi din nou rafale de poze în staţiile de metrou: la Puşkinskaya şi la Liuşkinskaya, apoi o singură poză cu Lenin la Kievskaya.

Staţia Puşkinskaya


Staţia Liuşkinskaya

Lenin la Kievskaya


Apoi în Mall Europa: vreo 10 minute la parfumuri la etajul 1 şi vreo 20 de minute în magazinul alimentar al lui tata. Back la amabasadă. Cină cu supă de roşii şi sfeclă, snitzel şi legume la tigaie. Încă vreo câteva minute şi mă pregătesc pentru click-lit şi somn. Mâine tata are treabă la office şi eu cred că o să dau puţin iama prin cărţile de la Dom Knighi. Rămân restante pentru maine, marţi şi o picătură de miercuri până la tren: Cimitirul Novo Divici, Memorialul celui de-al Dolilea Război Mondial (Park Pobeda), Podul de Sticlă şi magaziul de mărgele. Let it snow and let me dream!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu